Skip to content
video poster image
HUBSPOT PRIS

Så fungerar HubSpots priser

I HubSpot CRM betalar du bara för det du använder. Men med månda moderna funktioner innebär det också att det kan kännas förvirrande att förstå prismodellen. På den här sidan går vi igenom hur du tar reda på vad HubSpot skulle kosta för just ert företag. Confect tillhandahåller även system till en fast implementationskostnad.

 

Förstå HubSpots pris

Summerat så kort det bara går kommer ert pris bero på följande faktorer.

  • Vilken nivå av funktionalitet ni behöver
  • Inom vilket område ni behöver den funktionaliteten
  • Hur många användare ni behöver
  • Vilken typ av onboarding ni behöver av en HubSpot-partner

HubSpot CRM är byggt för att starta enkelt och kunna skala upp plattformen inför de behov som uppstår.
För att ni ska få en uppfattning om vad HubSpot skulle kosta för er har vi gjort följande guide här nedanför.

Hubspot Pricing variables web

CRM ingår i ert pris för HubSpot, oavsett funktioner eller nivåer

Att kunna hantera företag, kontakter och deals ingår i grunderbjudandet av HubSpot. Om du låser upp någon av deras "hubbar", på någon nivå, kommer du att kunna hålla koll på vilka som är kunder, vilka affärer ni har kopplade till dessa kunder och ha egna fält på objekten.

Läs mer om hur varje flik påverkar prisbilden

1
2
3
A
B

HubSpot Sales HubHubSpot Marketing HubHubSpot Service Hub

Funktioner - HubSpots "hubs" innebär upplåsningen av olika funktionaliteter i HubSpot.

Lås upp en eller flera i en kombination.
Låser du upp samtliga hubbar i samma prisnivå, får du en bundle och priset rabatteras.

HubSpot - Master crop_

Marketing Hub -
låser upp nyhetsbrev, formulär marketing automation, Sociala medier m.m

Sales Hub Låser upp email-integration till Outlook & Gmail. Prospektering och mailslingor, calls & mötesbokning m.m.

Service Hub - Låser upp supportinbox, FAQ, kundportal samt NPS m.m

Content Hub - Låser upp möjligheten att ha din webbsida direkt kopplad och skapad i CRMet via HubSpots CMS. Cookiebanner, Landningssidor, tracking integrera med Google Tag Manager och GA4 m.m.

Operation Hub Möjligheten att styra och kontrollera, samt analysera, integrationer direkt till HubSpot. 

 

KRAV
Ladda ner gratis
 

Mall för kravspecifikation

Här finns en lista vi sammanställt baserat på de vanligaste förfrågningarna vi sett hos våra kunder. Ta reda på HubSpots priser för just era krav.

Add-ons och tillägg som kan påverka HubSpots pris

Det går att anpassa HubSpot ytterligare med specifika tillägg. Vissa tillägg ökar enbart antalet av en viss funktionalitet men andra är specifika funktioner som kan läggas till.

Viktigt är dock att tillägga att de flesta add-ons inte nyttjas av en standardkund, utan snarare om man har specifika behov eller större komplexa processer som kräver tillägg. De allra flesta klarar sig med det som ingår som standard i valda hubbar och nivåer.
Marketing Contacts

Marketing contacts kan påverka HubSpots pris. Det är kontakter som du aktivt marknadsför till, exempelvis genom e-postkampanjer eller annonser. Du kan köpa fler marketing contacts för att utöka din marknadsföringsdatabas, utöver de som ingår i den nivå du valt. Priset för HubSpot ökar med antalet marketing contacts du lägger till beroende på den nivå du har.

Starter - 1000 kontakter i taget

Professional - 5000 kontakter i taget

Enterprise - 10 000 kontakter i taget

Extra Samtalsminuter

HubSpot erbjuder samtalsminuter för kundservice och försäljning. Behöver ni extra samtalsminuter påverkar det HubSpots pris. Med Extra Samtalsminuter kan du köpa 1000 samtalsminuter i etapper, utöver vad som ingår i er standardplan, vilket är viktigt för företag med hög volym av telefonbaserad kundinteraktion. Priset för HubSpot justeras baserat på antalet extra samtalsminuter du behöver per månad.

E-postskick (Email Sends)

Email sends ingår i HubSpots pris för marketing contacts. Men det är ett fast antal marknadsförings- och transaktionella e-postmeddelanden som ingår i priset för den nivå ni har. Om du behöver skicka fler e-postmeddelanden i månaden än vad som ingår i din plan, kan du uppgradera din nivå. Detta är särskilt användbart för företag med stora e-postkampanjer.

Ads Limit Increase

I HubSpot kan du skapa, hantera och publicera annonser direkt inom plattformen som sedan distribueras på dina sociala mediakanaler som Facebook, Instagram och LinkedIn, samt på Google Ads.

Ni kan öka antalet annonser som synkas mellan HubSpot och era annonskonton. Detta är användbart för att hantera annonseringen på ett och samma ställe, men påverkar HubSpots pris.

Transactional Email Add-On

Med denna tilläggsfunktion kan du skicka relationsbaserade e-postmeddelanden som automatiserade köpbekräftelser, kontouppdateringar och systemmeddelanden, samtidigt som du får full spårning av engagemang över dina e-postmeddelanden. HubSpots pris för denna funktion har ett månatlig fast pris.

Listor
I HubSpots pris för vald nivå ingår ett fast antal listor. Men du kan utöka detta.
Med listor kan du segmentera dina kontakter med hjälp av aktiva och statiska listor. 

Starter: Upp till 50 aktiva listor och 1 000 statiska listor. Listsegmenteringskriterier begränsade till formulärsvar, kontaktinformation och marknadsföringsaktivitet via e-post.

Professional: Upp till 1 200 aktiva listor och 1 200 statiska listor.

Enterprise: Upp till 2 000 aktiva listor och 2 000 statiska listor.


 

Domäner

Om du vill koppla flera domäner till ditt HubSpot-konto för att hantera olika webbplatser eller kampanjer, kan du köpa stöd för fler domäner än vad som ingår i ert HubSpot-pris. Detta är användbart för företag med flera varumärken eller internationella webbplatser. Priset för HubSpot inkluderar olika många domäner beroende på vilken nivå ni väljer.

Dedikerad IP

En dedikerad IP-adress ger dig större kontroll över din e-postleverans och domänhälsa. Detta är särskilt viktigt för företag som skickar en stor volym e-post och vill säkerställa hög leveransbarhet och ha full kontroll på sin email marketing. Priset för dedikerad IP i HubSpot  är ett fast pris per månad.

Utgående telefonnummer

Om du behöver fler telefonnummer än vad som ingår i din standardplan, kan du utöka antalet telefonnummer du kan ringa ifrån i HubSpot. Priset för HubSpot ökar i steg om 5 extra telefonnummer per månad.

 

HubSpot Team

HubSpot möjliggör hantering av flera team inom samma konto. Ni kan styra vad olika team kan se eller använda i HubSpot. Extra teams är ofta användbart för större organisationer med komplex struktur. HubSpots pris för extra teams inkluderar 100 extra teams åt gången, priset är per månad.

Workflows

Workflows i HubSpot automatiserar olika processer, från lead nurturing till kunduppföljning.  Ni kan öka antalet automatiseringsflöden om så behövs, vilket är användbart för företag med komplexa processer. Priset för detta i HubSpot inkluderar 100 workflows i taget.

Egna properties (egenskaper)

Med Custom Properties (egenskaper på svenska) kan du skapa anpassade fält för att spåra specifik information om dina kontakter, företag och affärer. Ni kan utforma dessa hur ni vill, exempelvis kan ni använda Calculated Properties i HubSpot för att skapa dynamiska fält baserade på beräkningar från andra fält.

HubSpot pris ökar baserat på om ni vill addera calculated properties eller vanliga custom properties. 

Mycket mycket mer

HubSpots pris kan påverkas av fler tillägg så som API-anrop, Video hosting, extra rapporter och whatsapp conversations. 

För att få en exakt prisbild är det viktigt att skapa en ordentlig kravspecifikation som en certifierad HubSpotpartner kan utvärdera för en exakt prisindikation.

Viktigt är dock att tillägga att de flesta addons inte nyttjas av en standardkund, utan snarare om man har specifika behov eller större komplexa processer som kräver tillägg. De allra flesta klarar sig med det som ingår i som standard i valda hubbar och nivåer.

Integrerat CRM med affärssystem och projektssytem

Anslut och integrera med ett brett utbud av appar och tjänster för att utöka HubSpot CRM:s funktionalitet.
Confect integrerar HubSpot CRM med Visma.net, Severa, OneStop Reporting och andra affärskritiska system från Visma för att skapa en sömlös och effektiv arbetsprocess.

Confect - Severa HubSpot Integration transparent
CRM och projekstsystem ihop
 

Slå på Integrationen

This theme contains special functionality that allows you to animate text and images when the user scrolls them into view.

CRM och affärssystem ihop
 

Låt Visma Net och HubSpot synka kunder och kontakter

This theme contains special functionality that allows you to animate text and images when the user scrolls them into view.

Confect - Visma Net HubSpot Integration transparent