Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Klientnivåer i OneStop Reporting

Klientnivåer i OneStop Reporting hanterar vilka typer av moduler som finns tillgängliga och vad klienten ska ha tillgång till. Det finns tre olika nivåer som ger åtkomst till olika saker:

 

Komplett

Åtkomst till både rapportering- och budgetmodulerna i OneStop Reporting. Medför också att ni har åtkomst skapa och göra justeringar i mallar båda modulerna.

Smart

Åtkomst till rapporteringsmodulen för att kunna göra justeringar och skapa mallar i klienten.

Start

Åtkomst till rapporteringsmodulen, men endast till de standardmallarna som är skapade och distribueras av Visma och OneStop Reporting SE.

 

För att ändra mellan nivåerna följer ni nedan steg:

1. Navigera till Administration i vänstermenyn

2. Till höger finns nu olika flikar, navigera till fliken Enheter

3. Om ni nu inte ser rätt klient, då ser ni till vänster att det finns olika kund- och klientmiljöer.

4. Navigera till rätt kund- eller klientmiljö. (kundmiljö är den övergripande, och under respektive kundmiljö finns det klientmiljöer.)

5. Navigera nu tillbaka till Enheter

6. Klicka på namnet på den miljö som ni ska ändra

7. Under fliken Detaljer, ser ni Klientnivå, klicka på pennan till höger

8. Välja klientnivå, Komplett, Smart eller Start.