Hoppa till innehåll
Svenska
  • Det finns inga förslag eftersom sökfältet är tomt.

Inmatningskontroll (Input checker)

I Nmbrs är det möjligt att kontrollera indata via funktionen Input checker. Med hjälp av funktionen kan du se vad som har kommit in i systemet, vem som är ansvarig för detta och hur det har kommit in, till exempel manuellt eller via import.

Innan du kan använda Input checker måste den vara aktiverad i användarmallen. De användare som har möjlighet att aktivera funktionen är "Administratör Användare" och "General Manager Payroll & HR".

För att aktivera detta går du till fliken Inställningar → modulen AnvändarkontonAnvändarmall. Klicka sedan på den användarmall du vill ge behörighet till. Du hittar Input checker under "Lönekörning", om modulen inte finns så trycker du på "Lägg till modul" i övre högra hörnet och lägger till den. Se till att modulen är inställd på "Skriv" och klicka sedan på "STÄNG".

 

Efter att ha aktiverat den i användarmallen hittar du Input checker på företagsnivå under Lönekörning eller så kan du lägga till den som en modul på startsidan för snabb hantering. 

 

Med detta verktyg kan du snabbt och enkelt se vilka ändringar som har gjorts av vilken medarbetare. Du kan skapa dina egna kombinationer av filter och även generera en Excel-fil.

Anställd - Filter baserat på anställd. Alla medarbetare där förändringar har gjorts finns här. Som standard visas alla anställda.


Typ - Typen av ändring eller var ändringen inträffade.


Kör - Filtrera baserat på nästa körning, tidigare körningar eller ändringar i framtiden.


Typ av användare - Detta filter visar ändringarna som gjorts av en specifik inloggningstyp. Till exempel chef eller företagsinloggning.

Källor - Filtret visar hur data har kommit in, till exempel via avvikelseformulär eller API.

Status - Här kan du välja om du till exempel vill se alla inmatningar som är öppna.

År -  Filtrerar ändringarna baserat på året de påverkar.