I denna kunskapsartikel visar vi hur man lägger till nya roller samt hur vi kan redigera rollers olika behörigheter i OneStop Reporting.
- Vi börjar med att i vänstermenyn navigera till Administration, ser du inte detta val i menyn till vänster, klicka då först på Fler och därefter Administration.
- Du hamnar direkt i den flik som hanterar Användare på Kundnivå. Navigera då vidare till nästa flik som heter Roller.
- Här får du nu upp en lista över samtliga roller som finns i er miljö, som standard finns en roll som heter Administrator som har tillgång till samtliga moduler och all data i miljön.
- En grön knapp med namnet Åtgärder finns uppe till höger, klicka på den knappen.
- Välj Ny roll.
- Skriva in ett namn på Rollen i fältet Rollnamn, och skriv in en beskrivning på rollen för att ytterligare förklara rollens användning i Beskrivning.
- En ny dialogruta öppnas och visar nu de möjligheter och inställningar du kan göra på den nya roll du har skapat.
- Du kan härifrån välja att lägga till användare, alternativ klicka på länken längst ned i denna artikel för att komma vidare till nästa kunskapsartikel.
- Du kan under Behörigheter och genom att klicka på pilen ned till höger om texten Behörigheter se och redigera de behörigheter som denna roll ska ha.
- Klicka på pennan längst till höger på raden Behörigheter för att justera behörigheter och välj där per rad vad rollen ska ha åtkomst till genom att dra i reglaget på raden.
Önskar ni gå vidare och nu lägga till roller på användarna, klicka då följande länk för att komma vidare till nästa kunskapsartikel i kunskapsbanken.
Lägga till och ändra roller på användare i OneStop Reporting