Lägga till nya roller och redigera rollers behörighet i OneStop Reporting

    I denna kunskapsartikel visar vi hur man lägger till nya roller samt hur vi kan redigera rollers olika behörigheter i OneStop Reporting.

     

    1. Vi börjar med att i vänstermenyn navigera till Administration, ser du inte detta val i menyn till vänster, klicka då först på Fler och därefter Administration.
    2. Du hamnar direkt i den flik som hanterar AnvändareKundnivå. Navigera då vidare till nästa flik som heter Roller.
    3. Här får du nu upp en lista över samtliga roller som finns i er miljö, som standard finns en roll som heter Administrator som har tillgång till samtliga moduler och all data i miljön.
    4. En grön knapp med namnet Åtgärder finns uppe till höger, klicka på den knappen.
    5. Välj Ny roll.
    6. Skriva in ett namn på Rollen i fältet Rollnamn, och skriv in en beskrivning på rollen för att ytterligare förklara rollens användning i Beskrivning.
    7. En ny dialogruta öppnas och visar nu de möjligheter och inställningar du kan göra på den nya roll du har skapat. 
    8. Du kan härifrån välja att lägga till användare, alternativ klicka på länken längst ned i denna artikel för att komma vidare till nästa kunskapsartikel.
    9. Du kan under Behörigheter och genom att klicka på pilen ned till höger om texten Behörigheter se och redigera de behörigheter som denna roll ska ha.
    10. Klicka på pennan längst till höger på raden Behörigheter för att justera behörigheter och välj där per rad vad rollen ska ha åtkomst till genom att dra i reglaget på raden.

    Önskar ni gå vidare och nu lägga till roller på användarna, klicka då följande länk för att komma vidare till nästa kunskapsartikel i kunskapsbanken.

    Lägga till och ändra roller på användare i OneStop Reporting