I denna kunskapsartikel visar vi hur man lägger till nya användare i OneStop Reporting.
- Vi börjar med att i vänstermenyn navigera till Administration, ser du inte detta val i menyn till vänster, klicka då först på Fler och därefter Administration.
- Du hamnar direkt i den flik som hanterar Användare på Kundnivå, och du ser uppe till höger i denna flik en grön knapp med namnet Åtgärder, klicka på den knappen.
- Välj Lägg till användare.
- En ny dialogruta öppnas och du kan i denna på vänstersidan mata in e-postadresser.
- Du ser i högerspalten information som finns om användare, är det en ny användare kommer den att få en grön bock. Är det en befintlig användare kommer en blå cirkel med ett i att exponeras och du ser mer information om du håller muspekaren över denna knapp.
- Välj Lägg till längst ner på sidan när du matat in e-postadresser på de användare du önskar lägga till.
I nästa steg läggs användarna till och ett inbjudningsmail skickas till användarna som är nya i verktyget.
Önskar ni gå vidare och nu lägga till nya roller i miljön, klicka då följande länk för att komma vidare till nästa kunskapsartikel i kunskapsbanken.
Lägga till nya roller och redigera rollers behörighet i OneStop Reporting