Hur du lägger till en supportkontakt i Visma Net

I den här artikeln går vi igenom hur man lägger till en supportkontakt i Visma Net

Här kan du själv klicka dig igenom stegen i hur du lägger till en supportkontakt i Visma.

 

 

Supportkontakter kan endast läggas till av den som innehar rollen Customer administrator.

Här har du steg för steg hur du lägger till en supportkontakt i Visma

 

1. Gå på Home och välj sedan ikonen Admin

 

2. Klicka på fliken Support och sedan på fliken Confect AB supportkontakter.

I denna vy kommer samtliga certifierade konsulter finns för Confect. Ibland krävs det också att användare från Visma behöver åtkomst och då hittar man dessa personer under fliken Visma-supportkontakter.

 

3. Välj support i kolumnen för Tillgångstyp och lägg sedan till ett datum i kolumnen för Till.

Genom att ange ett "Till"-datum bestämmer du hur länge användaren ska ha tillgång till systemet. Som standard är det en dag, men för att fortsätta ha tillgång behöver datumet förlängas. Vi rekommenderar att sätta datumet 30 dagar framåt i tiden för mindre administrativt arbete för båda parter. Maximal tillgångstid är 90 dagar fram i tiden.

 

4. Tryck sedan på Spara nere till höger. Personen som blivit upplagd som supportkontakt får nu ett mail om att tillgång har tilldelats.