Hantera fakturor som fastnat i AutoInvoice

Går i denna artikel igenom några scenarion för hur fakturor kan hanteras om de har fastnat i AutoInvoice

Fel format på orgnr eller momsregnr
Om en faktura skickats till AutoInvoice och fastnat med felmeddelande om att orgnr eller momsregnr inte är korrekt behöver ni kontakta vår support. 

Det ni kan göra på kundkortet i Visma är att ändra så att det är korrekt orgnr och/eller momsregnr. Ni kommer i detta tillfället inte kunna skicka om fakturan själva från AutoInvoice utan vi hjälper er att skicka om fakturan från Visma Net efter att ni korrigerat informationen på kundkortet. Vi kan efter detta ta kontakt med Visma support om att de ska uppdatera den felade fakturans status i AutoInvoice så den inte ligger och stör.

 

Fel på referensnr/inköpsordernr
Om fakturan som skickats fastnat med ett fel som klagar på att referensnr och/eller inköpsordernr angetts felaktigt går det däremot att direkt i AutoInvoice skicka om fakturan på nytt genom att gå in på faktura i AutoInvoice och klicka på Sänd på nytt.


Här går det då att välja vilken operatör fakturan ska skickas till och möjlighet att skriva in nya referenser.