I denna artikel beskriver vi hur du skapar en ny kategori och delar rapporter med andra användare i OneStop Reporting. Delning av rapporter mellan användare sker genom att kategorisera rapporterna och sedan dela hela kategorin med utvalda användare eller roller som finns uppsatta i OneStop Reporting. (Se interaktiv video längst ned)
-
För att skapa en ny kategori, gå till menyn i vänsterspalten av portalen och klicka på Rapportering. På högra sidan av skärmen hittar du Filter och alternativet Ny kategori. Ange ett namn för kategorin och, om önskvärt, en beskrivning.
-
För att dela kategorin med andra, klicka på knappen med tre sammanlänkade prickar.
-
Välj den roll eller de användare som du vill dela kategorin med och klicka på OK.
-
För att dela en rapport med andra användare, måste du först kategorisera den. Markera rapporten genom att bocka i rutan på rapporten och klicka på Kategorisera i det övre högra hörnet.
-
Välj sedan den kategori som rapporten ska tilldelas för att dela den med de användare som valdes i föregående steg.
Notera att det också går att först kategorisera en rapport till en kategori och därefter dela kategorin med användare eller roller.