Skapa en ny kategori samt dela rapporter med andra användare eller roller

I denna artikel beskriver vi hur du skapar en ny kategori och delar rapporter med andra användare i OneStop Reporting. Delning av rapporter mellan användare sker genom att kategorisera rapporterna och sedan dela hela kategorin med utvalda användare eller roller som finns uppsatta i OneStop Reporting. (Se interaktiv video längst ned)

  1. För att skapa en ny kategori, gå till menyn i vänsterspalten av portalen och klicka på Rapportering. På högra sidan av skärmen hittar du Filter och alternativet Ny kategori. Ange ett namn för kategorin och, om önskvärt, en beskrivning.

  2. För att dela kategorin med andra, klicka på knappen med tre sammanlänkade prickar.

  3. Välj den roll eller de användare som du vill dela kategorin med och klicka på OK.

  4. För att dela en rapport med andra användare, måste du först kategorisera den. Markera rapporten genom att bocka i rutan på rapporten och klicka på Kategorisera i det övre högra hörnet.

  5. Välj sedan den kategori som rapporten ska tilldelas för att dela den med de användare som valdes i föregående steg.

Notera att det också går att först kategorisera en rapport till en kategori och därefter dela kategorin med användare eller roller.