Portalinställningar i OneStop Reporting

Det finns tre moduler att göra inställningar för i portalen i OneStop Reporting, det är Rapportering, Budgetering och Notifieringar. Om ni inte har modulen för Budgetering i OneStop Reporting, då kommer ni inte ha möjligheten att göra inställningar för den modulen i portalen.

 

Rapporteringsinställningar

Med hjälp av rapporteringsinställningarna kan du välja om du vill visa din senast körda rapport i rapportmodulen.

OBS! Inställningen är aktiverad som standard.


Navigera till rapporteringsinställningarna:

  1. Klicka på Inställningar.

  2. Klicka på Rapportering.

  3. Använd reglaget Visa den senast körda rapporten automatiskt för att bestämma om du vill visa din senast körda rapport automatiskt nästa gång du öppnar rapportmallarna.

    OBS! Denna inställning gäller för alla dina klienter och kunder (om du har åtkomst till flera).

Inställningar för Notifieringar

Funktionen för aviseringar gör det möjligt för dig att få meddelanden när vissa händelser inträffar i OneStop Reporting-portalen. Till exempel, när någon delar en rapport med dig, kommer du att se en röd cirkel på aviseringar-knappen.

  • Klicka på Notifieringar (notisklockan uppe till höger) för att öppna dialogrutan med information om dina aviseringar.
  • Klicka på en Notifieringar för att se hela meddelandet.

Inställningar för aviseringar

I notifieringsinställningarna kan du välja hur du vill ta emot dina aviseringar: via e-post, som en banner i portalen eller på din mobil och andra enheter.

Så här kommer du åt notifieringsinställningarna:

  1. Klicka på Notifieringar och sedan på Notifieringsinställningar (kugghjulet).
  2. Alternativt under Inställningar under vänstermenyn och därefter Notifieringar.

Det finns två nivåer av inställningar:

  • Alternativen under Notifieringar styr alla aviseringar i alla moduler i portalen.
  • Alternativen under Arkiv, Hämta data, Publicering och Uppgifter styr notifieringsinställningarna för specifika moduler.

Aktivera e-postnotifieringar

E-postnotifieringar är som standard inaktiverade. Om du vill ta emot e-postmeddelanden med dina aviseringar måste du aktivera funktionen för e-postnotifieringar:

  1. Klicka på Notifieringar.
  2. Klicka på Notifieringssinställningar.
  3. Under Notifieringar, aktivera reglaget Skicka mig e-post.

Inaktivera meddelandebannern

Meddelandebannern är som standard aktiverad. Så här inaktiverar du den:

  1. Klicka på Notifieringar.
  2. Klicka på Notifieringssinställningar.
  3. Under Notifieringar, inaktivera reglaget Visa meddelandebanner.

Inställningar för Budgetering

Med hjälp av budgetinställningarna kan du välja om du vill visa din senast körda budget i budgetmodulen.

OBS! Inställningen är aktiverad som standard.


Navigera till budgetinställningarna:

  1. Klicka på Inställningar.
  2. Klicka på Budgetering. (finns enbart om ni har budgetmodulen i OneStop Reporting)
  3. Använd reglaget Visa den senast körda budgeten automatiskt för att bestämma om du vill visa den senast körda budgeten automatiskt nästa gång du öppnar budgetmallarna.
    OBS! Denna inställning gäller för alla dina klienter och kunder (om du har åtkomst till flera).