Löneworkflow
Automatisera hela eller delar av lönekörningen med hjälp av ett anpassat workflow.
För att ställa in ett workflow för ditt företag, gå till fliken Inställningar → Globala inställningar → Workflow.

Det finns tre färdiga workflows redan i systemet som du kan välja mellan eller så kan du skapa ett eget. Klicka på "+ LÄGG TILL NYTT WORKFLOW" för att lägga till ditt eget workflow.
1. Ange ett namn för ditt workflow.
2. Ange en e-postadress till den person som ska få en e-postavisering vid fel. Om ett fel uppstår i löneworkflowet skickas en signal till den e-postadress du anger. Du kan ändra detta när som helst.
3. Klicka på "SPARA" när du har angett informationen.
När du har skapat ditt workflow, gå in på fliken Inställningar och välj ditt workflow i rullgardinsmenyn. Detta är alla möjliga aktiviteter i ett löneworkflow. Alla aktiviteter är inaktiva som standard.
För att aktivera en aktivitet, bocka i den aktivitet du vill aktivera. Till exempel "Bearbeta lönekörning".

1. Bocka i "Aktiv" för att aktivera din valda aktivitet.
2. Välj om denna aktivitet ska utföras automatiskt (kryssa i rutan) eller manuellt (avmarkera rutan). Om du väljer automatisk exekvering kommer aktiviteten att bearbetas automatiskt av Nmbrs, så du behöver inte vidta några ytterligare åtgärder själv när denna inställning har gjorts.
3. Välj vilken åtgärd den valda aktiviteten ska följa. Detta kan vara början av perioden eller efter körningsförfrågan.
4. Välj efter hur många dagar denna aktivitet ska utföras. Du kan också välja att utföra aktiviteten omedelbart och då kommer den att utföras direkt efter föregående aktivitet.
5. Välj att skicka en signal efter att en aktivitet har utförts. (Valfritt)
6. Välj vilka kontaktpersoner som ska få en signal.
7. Klicka "SPARA"

När du konfigurerat ditt anpassade workflow går du till Utforskaren → Företag → Lönekörning → Workflow. Klicka sedan på "VÄLJ MASTER WORKFLOW" och välj ditt nyskapade workflow i rullgardinsmenyn.